Sparkle miss!! SPARKLE!

Enligt mig har Hallmark gjort den bästa versionen av Alice i Underlandet.
Filmen är gjord 1999 och den har en underbar bunt med kända skådisar, b.la. Whoppi Goldberg som spelar the Cheshire Cat, Miranda Richardsson som Queen of Hearts, och Martin Short var helt genial som The Mad Hatter!
Filmen följer boken bättre än någon annan version av Lewis Carrolls bok jag sett innan. Jag minns när jag såg den första gången och skrek hysteriskt till pappa att han fort skulle komma med ett videoband(ja, det var så länge sedan) och spela in.
Jag kan knappt vänta tills Tim Burtons version kommer ut(2010)!
Med Johhny Depp som The Mad Hatter och  Helena Bonham Carter som Queen of Hearts kan det inte gå fel!  

 
Den gröna texten i vänstra hörnet är ganska gay.
 
Den gröna texten i vänstra hörnet är ganska gay.

Följ min blogg med bloglovin

Kommentarer
Postat av: Johana

Herre jävlar va bra den kommer bli med Tim Burton.. Det är ju hans sorts filmer de kommer bli perfekt...

2008-12-07 @ 12:23:15
Postat av: Ines

Johanna:

ja men eller hur! det kommer bli helt perfekt!

jag är verkligen förväntansfull. dock är det ju långt kvar till 2010. men då har man ju en bra film att se fram emot.

2008-12-07 @ 13:22:49
URL: http://whipstickagostop.blogg.se/
Postat av: Sara

den där måste ses

2008-12-07 @ 20:21:21
URL: http://makenai.blogg.se/
Postat av: raveolution

har/skulle inte manson göra en version av den filmen också? :O

svara på bdb :33

2009-01-03 @ 22:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0