Check this out

Jag brukar nästan aldrig ha tid att se på film. Men den senaste tiden har jag hunnit se en hel del. So I thought I would tell you a little about them, they're worth it!<3
         
I'm a cyborg but that's OK
Supermysig film! Vågar nog säga att det är en av de bästa jag sett. I'm a cyborg but that's OK är en sydkoreans romantiskt komedi som utspelar sig på ett mentalsjukhus. Huvudkaraktären, Young-goon, är en ung kvinna som tror sig vara en cyborg(robot). Hon vägrar att äta och ger sig själv ständiga elektriskachockar för att ladda upp sitt batteri. På sjukhuset bor det även en ung man, Il-sun, som har blivit inlagd på grund av anti-sociala beteenden och schizophreni, han tror sig kunna stjäla människosjälar. Young-goon och Il-sun utvecklar ett förhållande. Efter att Young- goon behandlats med el-terapi tror hon sig ha återfått energi och börjar fantisera om hur hon mördar personalen på sjukhuset som fört bort hennes mormor till ett sanitarium. Och hon vägrar ständigt att äta, för det gör ju inte robotar. Då får Il- sun plötsligt en ide! I won't tell you what, you just got to see it! I filmen finns det även en hel del andra ytterst intressanta karaktärer. The movie is just wonderful i tell ya'!


Barnhemmet
Jag hade enorma förväntnigar på den här filmen. Jag har läst om hur den skrämt hela europa och hur folk ständigt nominerar den till det läskigaste de har sett. Dock kommer jag att göra er besvikna redan här och nu. Jag tycker inte alls den var vidare läskig. Sure, den hade sina moments of terror men i övrigt tycker jag den har helt fel label. Barnhemmet är en spansk skräck-film som handlar om en mor som tillsammans med sin mann och son flyttar in i det övergivna barnhemmet för att starta ett hem för handikappade barn. Moderna bodde tidigare i detta hus, i yngre dagar, innan hon blev adopterad. Hennes son påstår sig ha osynliga vänner och helt plötsligt försvinner han. De är inte ensamma. Det är något i huset. 


Planet Terror
Regisserad av Quentin Tarantino. Filmen går i äkta grindhouse anda! What more to say! There is no need to!
Men för att samanfatta kort handlar den om en gas som förvandlar alla som inandas den till zombiliknande varelser. Ytterst motbjudande sådana med bölder som sprutar blod och var. Jag tänker inte berätta mer, no need to som sagt. Just see it you guyes!




Death Proof
Regisserad av Quentin Tarantino. Grindhouse, grindhouse, GRINDHOUSE! Filmen handlar om en sadomasokistisk stuntman som tänder på att mörda unga damer med sin bil. Biljakt och kroppsdelar säger jag bara!  








Kommentarer
Postat av: H

barnhemmet vill jag se och i'm a cyborg verkar mysig.

2009-01-19 @ 20:48:39
Postat av: Helena

Så barnhemmet var inte så bra? Är det dom som gjorde Pans Labyrint som gjort den? Aja, jag borde se den ändå ;P

2009-01-19 @ 21:25:50
URL: http://Cajun.devote.se
Postat av: PaisAnn

kan inte vi titta på den där cyborg film tillsammans nångång, eller så kan jag får låna den! jag vill se!

2009-01-24 @ 21:54:44
URL: http://warmnfuzzy.blogg.se/
Postat av: Pirat

Planet Terror och Death Proof är GULD. <3

2009-01-25 @ 14:44:43
URL: http://keeponrunning.blogg.se/
Postat av: Ines

PaisAnn:

jag har den på datorn, så vi kan se den tillsammans någon gång eller så kan du få bränna den :>



Pirat:

you're right about that mate!<3

2009-01-26 @ 14:13:05
URL: http://whipstickagostop.blogg.se/
Postat av: Kurtarne

Jag vet inte varför men det stör mig väldigt mkt så jag måste bara rätta dig! Tarantino har inte regiserat Planet terror! Robert Rodriguez(stv?) regiserade den. Det märks främst på att den är bra (till skillnad från Death Proff som Tarantino gjort) men oxå på att hans namn står under texten "Director" vid sluttexten. När jag ändå håller på att göra dig mindre glad så vill jag passa på att fråga. Hur svårt är det att hålla sig till ett språk? Så en glad gubbe här på slutet =)

2009-02-10 @ 16:32:27
Postat av: Ines

Kurtarne:

Tackar för korrigeringen! Jag är inte så insatt i sådant och jag har inte till vana att kolla igenom hela eftertexten. Men rätt ska vara rätt.

Och ja, jag har extremt svårt för att hålla mig till ett språk med tanke på att jag talar fyra helt olika språk flytande, och jag tycker inte jag ska behöva ta hänsyn till folk som inte fullt förstår. Det är min blogg, alltså har jag rätt att skriva hur jag vill. Och så gör jag också en glad gubbe här på slutet =)

2009-02-10 @ 17:07:49
URL: http://whipstickagostop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0