Aurore, l'enfant martyre

Aurore- en av de hemskaste och sorligaste filmer jag någonsin sett. Helt verklighetsbaserad. Jag blir så arg, jag blir så arg när jag vet att sådant förekommer just nu och troligen alltid kommer att förekomma. Varje år faller ca 100 miljoner barn offer för barnmisshandel, 100 miljoner! Det är 100 miljoner för mycket! Den här världen är fullproppad med orättvisor, grymheter och ondska. Ren ondska. Den är full av rent sinnesrubbade människor, INGEN som får för sig att göra något sådant här mot en annan levande varelse kan vara normal, de kan inte vara helt friska. Jag frågar mig själv ständigt hur det kan finnas människor helt utan själ som kan utföra sådana här vansinnesdåd? Jag orkar inte. Jag orkar inte med det och jag orkar inte med de. De borde slaktas om något annat, de borde lida i all evighet de borde utsättas för samma grymheter tills de faller ihop och dör och sedan även när de är döda borde de lida, lida för alltid! 
Aurore Gagnon var en liten flicka som föddes 1905 och levde i staden Ste. Philomène de Fortierville i Quebec, Kanada. Där bodde hon i ett hus tillsammans med sin mor, far och tre syskon. En till synes lycklig och idyllisk familj tills en dag då Aurores mamma insjuknar i tuberkulos och tvingas läggas in på sjukhus. Hennes far gifter om sig med en förförande och hemskhemsk häxa samma dag som begravningen av Aurores mamma äger rum. Han har under en längre tid vänsterprasslat med just denna kvinna medan hans fru låg på sjukhus. Efter giftermålet brakar helvetet loss. Två av Aurores småsyskon dör en minst sagt ifrågasättande död, potatisförgiftning och kvävning. Deras nya moder ser stora likheter mellan Aurore och hennes mamma och börjar då porträttera Aurore som syndabock för hennes far och byns präst (som btw är ett riktigt rötägg! Lärd jo visst! Vad fan ska du med alla dina böcker och allt ditt studerande till när du är dum och ignorant och fullständigt skiter i alla andra!). Misshandeln av Aurore börjar av både hennes far och styvmor. Aurore var då åtta år. Jag måste varna er att det är en fruktansvärt brutal misshandel av en så liten flicka. Byn väljer att blunda och ignorera en längre tid av rädsla och för att prästen säger åt de att lämna familjen ifred. På den tiden betydde kyrkans man så mycket mer. Vilket är riktigt hemskt i mina ögon, missbruk av den sorten var säkerligen mycket vanlig. Men en dag orkar byns folk inte höra på skriken av smärta från familjen Gagnons hus, de orkar inte lyssna på häxans lögner, de vill inte blunda mer. Och efter en hemsk upptäckt tar de tag i saken en gång för alla! Men de kommer för sent. Aurore ligger på golvet med sin äldre syter om sig. Hennes kropp är full av hemska sår och ärr och hon är helt sönderslagen. Aurore dör strax efter att de stormat in i huset efter två år av brutal misshandel, hennes lilla kropp orkade inte mer. Hon var då endast tio år gammal. Strax efter Aurores begravning grips hennes styvmor och far för mord och rättegången mot dem börjar. Styvmodern döms till hängning och fadern till livstid fängelse. Dagen hängningen skall äga rum ändras domen till livstid fängelse på grund av allmän påtryckning. Hon släpps efter 15 år på grund av dålig hälsa och dör flera månader senare av cancer. Fadern släpps efter fem år för gott uppförande.
Då frågar jag er är det rättvisa? De skulle ha piskats hårt! Båda två i resten av deras liv tills de kollapsat, precis som Aurore. De skulle ha fått spikar uppkörda i benen! De skulle ha blivit brända på varenda centimeter av deras kroppar! DET är rättvisa. Och kom inte och säg något annat! Aurore kan aldrig komma tillbaka. De förstörde en perfekt liten ängel. Jag hoppas verkligen det finns något bortom livet. Jag hoppas verkligen det. Jag hoppas det finns ett ställe av ständigt lidande för avskum som de!
Om ni vet att något sådant här förekommer där ni bor, någon ni vet, något ni misstänker, blunda inte! Agera, gör något, vad som helst, försök ta reda på om dina misstankar stämmer och ta barnet fort därifrån! Gör inte barnet en stor björntjänst genom att vända ryggen till. Du vet varför han/hon ljuger. Av rädsla.


           

                           För att läsa mer om Aurore och rättegångarna klicka här.


Kommentarer
Postat av: Helena

Åh jag skulle vilja se den! Det verkar ju helt sinnessjukt!

2009-11-18 @ 22:18:15
URL: http://Novem.devote.se
Postat av: Emil

jag håller med dej, men om vi hade plågat dom på samma sätt som dom plågade henne, så hade ju inte vi varit bättre än dom. Vem skulle prygla oss då?

2009-11-18 @ 23:02:30
Postat av: Ines

Sv. Emil:

Jag vet. Jag tänkte också så. Men ibland känns det så rättvist. Det ultimata straffet för avskum.

Prygla oss? Ingen vettig människa skulle njuta av det

2009-11-18 @ 23:12:26
URL: http://whipstickagostop.blogg.se/
Postat av: Öbrell

gillar din header :)

2009-11-19 @ 16:17:34
URL: http://cherryperry.blogg.se/
Postat av: MOA - Style By Me

HEJSAN! :)

Fin blogg, följa varandra på bloglovin?

KRAM

2009-11-19 @ 16:29:03
URL: http://moagoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0