Mamma fyllde år<3

          
Mamma fyllde år igår, så jag satte igång med att baka och laga mat för att överraska henne. Maten blev god såklart, som den alltid blir när jag lagar mat, lol, kycklingwook med ris och sweetchilisås, men med bakningen gick det tyvärr inte detsamma må jag säga! Those bastards delade på sig när jag skulle ta upp dem, tydligen hade jag pressat chokladbitar för nära botten, så det blev bara till att lappa ihop med min fina "lappa ihop cupcakes teknik". Aldrig prövad innan men funkar som en smäck! Sedan blev det dags för pink fluffy frosting och chokolate frosting som skulle toppa de vackra tiger-bakelserna. Fluffy-puffy skiten ville inte "lyfta" sig hur mycket jag än vispade, så jag fick improvisera ihop en egen frosting av den befintliga som faktiskt blev riktigt god! Sedan dekorerade jag frostingen med lila och rosa hjärtan och chokladbokstäver som bildade ordet GRATTIS. Marsipanpaket skulle även pryda bakelserna men när jag såg priset på konsum höll jag på att tappa andan, dessutom hade de bara en färg. Innanför frostingen gömde jag krossad daim-choklad och i muffinsen fanns det att hitta antingen hallon eller choklad. Dekorationen räddade hela den miserabla samlingen missbildade cupcakes. Köket såg ut som Tjernobyl. Jag ska då inte baka igen på ett bra tag! Mamma blev i alla fall glad och det är det ända som betyder något ♥
Over n' out!

Kommentarer
Postat av: Helena

Hälsa henne grattis i efterskott från moi :D

2009-10-08 @ 18:26:11
URL: http://Novem.devote.se
Postat av: Johanna

By the way ser ditt hår strålande ut nu!!!

:D

2009-10-08 @ 19:16:37
URL: http://fullsomenkastrull.blogg.se/
Postat av: Emil

duktig du e då ;P hälsa o gratta :P

2009-10-08 @ 20:35:36
URL: http://filmster.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den jobbigaste perioden i ens liv sägs ju vara tonåren,ellerhur?Man jämför sig med andra,man blir bara osäkrare och osäkrare på sig själv.Man börjar också skaffa nya kompisar,och glider ifrån dom gamla kompisarna.Killar och kärlek gör inte det hela bättre.Hur ska man göra för att få en killes uppmärksamhet,hur vet man att en kille gillar en osv..usch,det hela är så rörigt.Men jag skriver en blogg en allt det! Jag ger tips på hur ditt självförtroende och sjukkänsla kan stärkas när det gäller den svåra tonårs perioden.Jag skriver också om 100 andra saker som har med självförtroende att göra ,bla hur du kan stärka din kompis självförtroende .Jag tar också upp mobbning,anorexia,grupptryck osv.



Även om inte du känner dig som många andra tonåringar gör,så tycker jag verkligen att du ska kolla in denna blogg ändå eftersom att en sån hära blogg verkligen behövs bland dagens ungdomar .Jag själv är 15,så jag vet vad jag pratar om.



Kram från JUNO – http://jjuno.blogg.se

2009-10-08 @ 20:55:25
Postat av: Ines

Helena:

Ska jag allt ;)



Johanna:

man tackar! :*



Emil:

Så gåre ibland! höhö. tackar, ska jag allt :>

2009-10-09 @ 10:52:45
URL: http://whipstickagostop.blogg.se/
Postat av: Du som vet vem Kissie är...

- Fredag den 16 oktober ska INGEN besöka Kissies blogg! Vi får se hur uppkäftig hon e då.

Skicka vidare detta till olika bloggare eller ladda upp detta på din blogg. Så kan ni se på lördag hur hon reagerade.

2009-10-12 @ 17:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0