The Little Town With the Really Big Secret

Jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Tårarna bara rann och jag blev alldeles svag i benen. Blundar välden? Eller blundar vi? Det förekommer sådant här varje dag utan att vi har en susning om det. Hur mycket är det regeringen döljer för oss? Vad är det för grymheter som pågår just i Sverige och våra grannländer som vi inte vet om, som vi inte FÅR veta om. Människan porträtteras i mina ögon som en best, en best vars enda uppgift är att döda och skada för egen vinst. Allting handlar om pengar, sedan vem som får betala spelar ingen roll, så länge vi själva får det bra. Det sorliga är att de som oftast faller offer är de mest försvarslösa. Varelser vi egentligen borde skydda. Jordens djur. Ni som sett dagens nyheter vet av vilken anledning jag skrivet detta inlägg. Den årliga delfin massakern i Japan.
 
        
                 För att läsa mer om The Cove dokumentären tryck här och här.

Jag tycker det är dags för oss att vakna en gång för alla och visa att vi inte tolererar sådant här! Hur många fler blodbad och offer måste det bli innan någonting görs och med görs menar jag stoppas, HELT! Är vi så hjärtlösa? Var har den mänskliga gnistan tagit vägen? Har vi verkligen blivit råa och hjärtlösa bestar? Jag vill inte tro att det är så, för en del av mig tror fortfarande på människans godhet och jag vet att om vi alla hjälps åt, på det bästa sätt vi förmår, kan vi åstadkomma en förändring, en förändring till det bättre. Så jag föreslår för er som vill och orkar, för er som fortfarande har ett hjärta, för er som fortfarande bär på den mänskliga gnistan och tror innerligt på den, för er som inte har ett huvud dränkt i egna intressen, ett huvud dränkt i pengar och materia att skriva på petitionen här. Känns kanske inte som så mycket och det känns kanske avlägset men det är någonting och tillsammans är vi starka! Så är det!
Men kom ihåg, det är inte bara Japan som står för detta hemska övergrepp, ta en noggrann titt på våra närmsta grannländer, oskyldiga är dem inte. Ondskan är precis runt hörnet.

Kommentarer
Postat av: c

vad bra att du tar upp detta ämne! jag har skrivit under och försöker sprida vidare länken. men jag känner mig alldeles maktlös... vad kan jag göra??? hur kan man påverka? det här är hemskt!! och att samma sak sker i danmark får mig att vilja spy!!!

2009-11-14 @ 11:20:44
Postat av: Jess

den 5:e december ska jag och malin ha födelsedagsfest. vi har ju båda fyllt då. :P jag som hade tänkt att du skulle få komma :( <333

2009-11-15 @ 11:03:40
Postat av: Ines

Sv. c:

Man känner sig verkligen maktlös. Vad kan jag göra för att ändra hela världen? Helst skulle man vilja vara på plats och bara skrika åt dem. Ibland tycker jag sådana människor borde behandlas med precis samma medicin! För jag tycker de förtjänar det. Jag förstår inte hur man kan göra så, jag gör verkligen inte det. Jag mår illa bara jag tänker på det. Hur kan man skada ett djur på det sättet? Hur kan man bringa den sådana smärta? Förstår de inte att djuret lider och har ont?! Jag förstår verkligen inte det.. Det är bedrövligt och de är monster. Såg du danmarksklippet? Det var barn med där! BARN! De såg hur deras föräldrar brutalt slaktade och torterade de stackars djuren! De kommer växa upp och bli precis likadana! Monster föder monster eller hur man nu brukar säga. Jag tycker bara det är så fruktansvärt synd att det finns människor som visar sådan stark brist på empati och medkänsla. Men det känns skönt och tröstande att veta att vi är fler där ute som tänker lika.

2009-11-15 @ 16:03:17
URL: http://whipstickagostop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0